Розрекламована чиновниками послуга пробуксовує

02.05.2017 22:00
Распечатать новость Уменьшить шрифт Увеличить шрифт
Розрекламована чиновниками послуга пробуксовує

Подати заявку для оформлення допомоги при народженнi дитини можна в онлайн-режимi, через комп'ютер. Тобто нiяких тобi "соцзабезiв", черг i паперiв. Принаймнi так пообiцяла перший заступник мiнiстра соцiальної полiтики Ольга Крентовська пiд час засiдання уряду. Ну що ж, газета Експрес спробувала це нововведення перевiрити.

"Впроваджуємо електронну послугу призначення допомоги при народженнi дитини. Сьогоднi забезпечено онлайн-прийом заявки в електроннiй формi з автоматичною перевiркою iнформацiї в Державному реєстрi актiв цивiльного стану громадян", -- повiдомила Ольга Крентовська.

Панi Крентовська зауважила: щороку близько 400 тисяч батькiв звертаються до управлiнь соцзахисту для оформлення допомоги при народженнi дитини. За її словами, сподiваються, що вже в перший рiк функцiонування цiєї послуги в онлайн-режимi 50% заявникiв скористаються нею.

"Коли я пригадую, як воювала за тi "дитячi" грошi, коли подавала документи на першу дитину, то менi аж зле робиться. Тож цього разу вирiшила вiдразу пiсля пологiв не бiгти до них i не псувати собi нерви, усе ж таки я вигодовую дитя грудьми, -- каже Марiя, яка народила вдруге на початку березня. -- Хоча насправдi там майже нiчого особливо не треба: копiя паспорта, свiдоцтва про народження дитини i довiдка з рацсу, яку видають разом iз свiдоцтвом про народження, тобто двiчi нiкуди їздити не потрiбно.

Але тодi я цього не знала. Вiд мене чомусь вимагали i дитину прописати, i довiдку з чоловiкового жеку про склад сiм'ї надати (бо ми в рiзних квартирах прописанi) -- для чого, питається? Абсурд -- ця довiдка потрiбна, щоб працiвницi соцзахисту дiзнались адресу реєстрацiї мого чоловiка, а вiдтак подали запит у його соцзахист, чи вiн, бува, не отримує аналогiчної допомоги. А я їм питаю: у мене ж є його паспорт (та й вiн сам у коридорi з дитиною стоїть) -- там вказана його реєстрацiя? Навiщо йому їхати в iншу область по ту довiдку? От не спрацювала б тодi в мене логiка -- їхали б ще за нею за сотнi кiлометрiв..."

Тож, коли Марiя побачила в новинах iнформацiю про можливiсть подати документи на оформлення "дитячих грошей" через iнтернет, страшенно втiшилась. I вже 14 березня 2017 року подала заявку. Це забрало кiлька хвилин. На сайтi все гарно описано крок за кроком -- https://e-services.msp.gov.ua. Головне мати електронний ключ та електронний пiдпис -- це теж неважко оформити.

Правда, через два тижнi, 28 березня, Марiї зателефонували з мiсцевого управлiння соцзахисту i сказали, щоб прийшла до них iз тими самими документами, якi подала через iнтернет. Жiнка написала скаргу в мiнiстерство. I ще подзвонила їм на "гарячу лiнiю" та залишила скаргу-заявку.

"Коли подаєш документи через iнтернет, то вони всi генеряться в однiй сторiнцi. Коли ж менi подзвонили iз соцзахисту, то тiтонька сказала: "Ой, ми бачимо всю вашу iнформацiю, але є певнi технiчнi проблеми, "блаблабла". Тому приїдьте самi i ще раз подайте всi документи".

Я припускаю, що вони звикли до второваного шляху, коли треба прийти, подати заяву, надати копiї паспортiв, довiдку з банку про вiдкриття рахунку i т. д., коротко кажучи, купу паперiв. А тут один листок -- i все це вже в ньому. А їм або лiньки розбиратись, або вони тупо саботують змiни, щоб до них далi ходили-кланялись... Я вiдразу ту тiтку попередила, що є великим прихильником iнтернету, змiн i буду домагатись таки виплати за народження другої дитини вже за поданими документами. На тому й розiйшлись", -- каже Марiя. ...

Того дня i я зателефонувала в мiське управлiння соцзахисту. Мовляв, от народила, хочу оформити допомогу через iнтернет. "А ви маєте електронний ключ? А воно вам треба? Та то так довго! Краще прийдiть до нас -- у вiвторок i четвер приймаємо за записом, навiть у черзi не потрiбно стояти. Тi, хто подав у паперовому варiантi, уже отримали "дитячi" грошi, тi, хто через iнтернет, -- ще нi. Нам просто рацс не пiдтверджує iнформацiю -- i отримуємо вiдмови. Мусимо дзвонити мамам i повiдомляти, щоб або наново подавали папери через iнтернет, або приходили до нас. Є такi принциповi, що не йдуть, то ще грошей не бачили, а тi, хто прийшов, -- уже мають. Ну ми не виннi -- то система недосконала. Тож батькам вирiшувати: грошi чи iнтернет", -- порадила працiвниця соцзахисту.

Через кiлька днiв Марiї зателефонували з Мiнiстерства соцполiтики, сказали, що її заявку розглянуто, i вiдразу ж пiсля того документи жiнки пройшли реєстрацiю. Наступного дня дзвонили i з райвiддiлу соцзахисту -- таки призначили їй допомогу на дитину. Запрацювало! Але ж скiльки часу витрачено дарма -- жiнка би вже могла отримати тi грошi, якби вiдразу прийняли її заявку он-лайн. То, може, варто було б панi заступницi мiнiстра Крентовськiй, представляючи нововведення, ще додати: матусi, подаючи заявку, вiдразу повiдомляйте про це на "гарячу лiнiю" в Мiнiстерство соцполiтики. Ну, про всяк випадок...

Юлiанна КАНДЯ



Теги: Украина, Донбасс, услуги, выплаты
    • Очаровательная Николь Кидман превратилась в другую знаменитую киноблондинку (ВИДЕО) Очаровательная Николь Кидман ...
    • Оскар-2014: лучший фильм года - "12 лет рабства" (ВИДЕО) Оскар-2014: лучший фильм года - ...
    • Сексуальная Навка и её мужчины приготовили новые трюки!  Сексуальная Навка и её мужчины ...
    • Топ-50 суперголов лучшего футболиста мира! Топ-50 суперголов лучшего ...

Вверх